Η βιωματική και πολυαισθητηριακή προσέγγιση της γραφής και της
εκμάθησης των γραμμάτων σε παιδιά με μαθησιακά προβλήματα, δυσλεξία
αποτελεί απαραίτητη συνθήκη.
Σύμφωνα με τους ειδικούς σε ένα δυσλεκτικό παιδί πρέπει να παίρνουν μέρος στην μαθησιακή διαδικασία περισσότερες από μια αισθήσεις. Στα πλαίσια αυτού του τρόπου εκμάθησης των γραμμάτων γίνεται και η παρακάτω άσκηση.
Παίρνουμε γυαλόχαρτα και τα κόβουμε στα γράμματα της αλφαβήτας ή στα γράμματα που δυσκολεύουν το παιδί π.χ. το ξ και το ζ. Ζητάμε από το παιδί να διατρέξει κάθε γράμμα με κλειστά μάτια με τα δυο του δάχτυλα και ταυτόχρονα να λέει ποιο είναι.
Έπειτα ανοίγει τα μάτια και κάνει το σχήμα του γράμματος στον αέρα, στο τραπέζι, στον τοίχο και όπου αλλού υπάρχει διαφορετικής υφής επιφάνεια. Η επανάληψη της δραστηριότητας θα φέρει θετικά αποτελέσματα και θα βοηθήσει στην εκμάθηση γραμμάτων, και έναν εναλλακτικό και ενδιαφέρον τρόπο να μάθει ένα παιδί το σχήμα των γραμμάτων.
Αυτή η άσκηση απευθύνεται σε όλα τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία και μπερδεύονται με την μορφή των γραμμάτων. Επίσης σε όποιο παιδί βρίσκεται στο στάδιο της πρώτης γραφής, ανάγνωσης για περαιτέρω ενίσχυση και εμπλουτισμό των τρόπων μάθησης.
Επιμέλεια: Μαργαρίτα Μπρίγκου
Πηγή: www.zougla.gr
kalosdaskalos.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου