18 Μαΐ 2012

Τρόπος επιτυχίας στο Δημοτικό Σχολείο


«Το 5χρονο παιδί μου είναι πανέξυπνο. Καταφέρνει να φτιάξει παζλ με 150 κομμάτια. Είναι ψηλό – είναι δυνατό! Είναι κακό που λέει μόνο κάποια φωνήεντα από την κάθε λέξη;», λέει η μητέρα στο Νηπιαγωγείο που πήγε να εγγράψει το γιο της.

Ο Δ. έχει ασχοληθεί σε συγκεκριμένα παιχνίδια, όπως το παζλ, όπου απαιτείται εξυπνάδα, παρατηρητικότητα και λεπτή κινητικότητα με τα χεράκια του. Όμως, οι άλλες δεξιότητες που χρειάζονται εξάσκηση και συναισθηματική ωριμότητα έχουν παραμείνει όπως ήταν σε μικρότερη ηλικία. Γιατί συμβαίνει αυτό;

-«Δεν πειράζει που δείχνει αντί να λέει», είπε η μητέρα. «Θα μιλήσει αργότερα γιατί είναι έξυπνος, σαν τους γονείς του» συμπληρώνει.

Αυτό το άλλοθι, τη βοηθά να επαναπαύεται στο πρόγραμμα που ακολουθεί, να αφήνει, ή καλύτερα να παρατάει τον Δ. με την ξενόφωνη οικιακή βοηθό. Οι γονείς ή βρίσκονται εκτός σπιτιού ή βλέπουν τηλεόραση ή κοιμούνται – έχουν κι αυτοί επηρεαστεί από το αρνητικό ψυχολογικό κλίμα και την ανασφάλεια, αυτής της περιόδου.

Πρέπει όλοι να γνωρίζουμε ότι με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, τα παιδιά ολοκληρώνουν την προκαταρκτική εξάσκηση στη γραφή, στους αριθμούς, εμπλουτίζουν τη φανταστική σκέψη με λογικά επιχειρήματα. Γενικά, τα νήπια, τη χρονιά αυτή, αρχίζουν να μπαίνουν στον ¨κόσμο¨ του Δημοτικού σχολείου.

Οι λιγότερες ικανότητες ενός παιδιού φέρνουν σύγκριση, στεναχώρια, αποδοκιμασία και απόρριψη από τους συμμαθητές και απομόνωση από φιλίες. Πώς μπορεί να το αποφύγει; Πρέπει να αποκτήσει γνωστική και συναισθηματική ωριμότητα. Με ποιο τρόπο;

Το παιδί μαθαίνει εύκολα, με συμπληρωματική εξάσκηση, μέσα από το παιχνίδι. Γονείς, υπάρχουν μέθοδοι και βιβλία καθοδήγησης που σας βοηθούν ή, καλύτερα, βοηθούν την εξειδικευμένη παιδαγωγό, για να ενισχύσουν την εκπαίδευση του νηπίου. Το νήπιο δικαιούται να είναι έτοιμο με γνώσεις αρκετές, για να πάει στην Α΄ Δημοτικού. Γι΄αυτό το λόγο, το Υπουργείο Παιδείας επιτρέπει την παραμονή στο Νηπιαγωγείο για άλλη μία χρονιά. Υπάρχει ανταγωνισμός μέσα στην τάξη αλλά και στην αυλή και είναι γνωστό ότι τα παιδιά είναι σκληρά στις σχέσεις τους.

Γονείς και παιδιά όμως, θέλουν την αναγνώριση και την καλή βαθμολογία. Αυτό απαιτεί κόπο και τρόπο. Πάντα, μόνο ο σωστά προετοιμασμένος μαθητής είναι χαρούμενος μαθητής, με μεγάλη επιτυχία και με ελάχιστο διάβασμα.



ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΛΑΓΟΥΜΙΔΗ
Σύμβουλος παιδιού Παν/μίου Λονδίνου
Εξειδικευμένη στη Δυσλεξία
mlag15@otenet.gr


Πηγή: www.zougla.gr
kalosdaskalos.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου