Mεγάλο αφιέρωμα ελληνικών ταινιών στο Μουσείο Κινηματογράφου του Βερολίνου
Δεκατρείς μεγάλου μήκους ταινίες της πρόσφατης ελληνικής παραγωγής αλλά και μια «σειρά» ταινιών μικρού μήκους που γυρίστηκαν στο πλαίσιο μιας δημιουργικής προσπάθειας με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Γκαίτε της Αθήνας θα παιχθούν από την Παρασκευή 4 Μαΐου ως την Πέμπτη 30 Μαΐου στον κινηματογράφο Arsenal που στεγάζεται στο κινηματογραφικό Μουσείο του Βερολίνου στην Πλατεία Ποτσντάμερ.
Συνεργασία του Arsenal (που λειτουργεί ως Ινστιτούτο για κινηματογράφο και video art) και του Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού στο Βερολίνο, το αφιέρωμα στηρίζεται από τον γερμανό φιλέλληνα Μπερντ Νόιμαν, Υπουργό Επικρατείας για τα οπτικοακουστικά μέσα και τον πολιτισμό στην Γερμανία. Πριν από λίγο καιρό ο κ. Νόιμαν είχε επισκεφτεί την χώρα μας προκειμένου να συναντηθεί με έλληνες κινηματογραφιστές καθώς ο εγχώριος ελληνικός κινηματογράφο τον εκφράζει ιδιαίτερα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάμεσα στους κινηματογραφιστές που έλαβαν μέρος σε αυτό το σχέδιο ανήκε και η Κατερίνα Ευαγγελάκου, πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Το τρίλεπτο φιλμάκι της «Ρέκβιεμ για έναν εμποράκο» είναι μια άκρως επίκαιρη αλλά και ποιητική ματιά στην Αθήνα της κρίσης όπου οι μικροεπιχειρήσεις κλείνουν η μια μετά την άλλη.
Δεκατρείς μεγάλου μήκους ταινίες της πρόσφατης ελληνικής παραγωγής αλλά και μια «σειρά» ταινιών μικρού μήκους που γυρίστηκαν στο πλαίσιο μιας δημιουργικής προσπάθειας με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Γκαίτε της Αθήνας θα παιχθούν από την Παρασκευή 4 Μαΐου ως την Πέμπτη 30 Μαΐου στον κινηματογράφο Arsenal που στεγάζεται στο κινηματογραφικό Μουσείο του Βερολίνου στην Πλατεία Ποτσντάμερ.
Συνεργασία του Arsenal (που λειτουργεί ως Ινστιτούτο για κινηματογράφο και video art) και του Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού στο Βερολίνο, το αφιέρωμα στηρίζεται από τον γερμανό φιλέλληνα Μπερντ Νόιμαν, Υπουργό Επικρατείας για τα οπτικοακουστικά μέσα και τον πολιτισμό στην Γερμανία. Πριν από λίγο καιρό ο κ. Νόιμαν είχε επισκεφτεί την χώρα μας προκειμένου να συναντηθεί με έλληνες κινηματογραφιστές καθώς ο εγχώριος ελληνικός κινηματογράφο τον εκφράζει ιδιαίτερα.
Αυτό άλλωστε φαίνεται και από την επιλογή των ταινιών του
αφιερώματος, οι οποίες έχουν προβληθεί σε ξένα φεστιβάλ και κάποιες
έχουν κερδίσει βραβεία και διακρίσεις. Ταινίες όπως οι «Κυνόδοντας»
(βραβείο Un Certain Regard στο φεστιβάλ των Κανών) και «Αλπεις» (βραβείο
σεναρίου φεστ. Βενετίας) του Γιώργου Λάνθιμου, «Attenberg» (βραβείο γυναικείας ερμηνείας -Αριάν Λαμπέντ στο φεστ. Βενετίας) της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, «Μαύρο λιβάδι» του Βαρδή Μαρινάκη, «Khaima» του Αθανάσιου Καρανικόλα, «Tungsten» του Γιώργου Γεωργόπουλου, «Στρέλλα» του Πάνου Χ. Κούτρα, «Μαχαιροβγάλτης» του Γιάννη Οικονομίδη, «Wasted youth» του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, «Αδικος κόσμος» του Φίλιππου Τσίτου (βραβεία σκηνοθεσίας και ανδρικής ερμηνείας _Αντώνης Καφετζόπουλος στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν), «Χώρα προέλευσης» του Σύλλα Τζουμέρκα, «Παλάτι» του Γιάννη Ρουμελιώτη και «L» του Μπάμπη Μακρίδη.
Σημαντικό ρόλο στην επιλογή των ταινιών που θα προβληθούν έπαιξε και η Μπριγκίτε Κόλερ του Arsenal.
Εξαιρετικής σημασίας όμως είναι και η προβολή των μικρού ταινιών
που γυρίστηκαν υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Γκαίτε πέρσι στην Αθήνα,
ένα σχέδιο με γενικό τίτλο «Hand over cinema Athens 2011». Είναι άλλωστε
γνωστό ότι το Ινστιτούτο Γκαίτε έχει επενδύσει τα μέγιστα στην
δημιουργική κινηματογραφική συνεργασία ανάμεσα στην Ελλάδα και την
Γερμανία. Εν προκειμένω μια ομάδα σινεφίλ, Ελλήνων και ξένων
επαγγελματιών κινηματογραφιστών, εικαστικών, σπουδαστών, αλλά και
ερασιτεχνών, συγκεντρώθηκαν για μια εβδομάδα στην Αθήνα, πήραν στα χέρια
τους κάμερες και σελουλόιντ και γύρισαν φιλμάκια (super 8 και 16mm) για
την ελληνική πρωτεύουσα. Στόχος να δείξουν στο κοινό πτυχές της Αθήνας
που ο καθένας τους ανακάλυψε (δείτε το σχετικό βίντεο).
Η δημιουργική δουλειά τους όμως δεν σταμάτησε εκεί. Καθένας από
τους συμμετέχοντες πήρε το φιλμ στο χέρι, έμαθε να το εμφανίζει, να το
μοντάρει και να το προβάλει ο ίδιος, ένα πέρασμα του βλέμματος του κάθε
κινηματογραφιστή από τη φωτοχημική διαδικασία της εμφάνισης του φιλμ
μέχρι τις δυνατότητες της καλλιτεχνικής απεικόνισης και ερμηνείας που
προκύπτουν με τη μετατροπή του άργυρου σε φως.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάμεσα στους κινηματογραφιστές που έλαβαν μέρος σε αυτό το σχέδιο ανήκε και η Κατερίνα Ευαγγελάκου, πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Το τρίλεπτο φιλμάκι της «Ρέκβιεμ για έναν εμποράκο» είναι μια άκρως επίκαιρη αλλά και ποιητική ματιά στην Αθήνα της κρίσης όπου οι μικροεπιχειρήσεις κλείνουν η μια μετά την άλλη.
Πηγή: www.tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου