Στόχος της είναι η αυτόνομη δράση του παιδιού που αναφέρεται σε σωματικές - φυσικές ικανότητες και δεξιότητες, στο χειρισμό αντικειμένων και πράξεις που απαιτούν νευρομυϊκό συντονισμό.
Η Ψυχοκινητική αγωγή ασχολείται με:
- Τη γενική κινητικότητα (στήριξη του κεφαλιού-τετραποδική στήριξη - βάδιση)
- Επιδεξιότητα των χεριών
- Με το λόγο (έκφραση και κατανόηση)
- Έλεγχο των σφιγκτήρων
- Το μυϊκό τόνο
Η ψυχοκινητική αγωγή αναπτύσσει και βελτιώνει :
- τις αντιληπτικοκινητικές λειτουργίες/ικανότητες και την αισθητηριακή ολοκλήρωση (sensory integration) :
- κιναισθητική αντίληψη (αίσθηση του σώματος στο χώρο)
- οπτική αντίληψη
- ακουστική αντίληψη
- αντίληψη μέσω της αφής
- ικανότητες συντονισμού
- δεξιότητες προσανατολισμού (χώρος, χρόνος, κατεύθυνση
- τις κινητικές δεξιότητες:
- ανάπτυξη και βελτίωση των θεμελιωδών κινητικών προτύπων (βάδισμα, τρέξιμο, ρίψεις, άλματα, λάκτισμα, σύλληψη μπάλας
- το ρυθμό
- βασικές φυσικές ικανότητες (ταχύτητα, ευλυγισία, ευκινησία και επιδεξιότητα).
Η Ψυχοκινητική αγωγή απευθύνεται στις εξής κατηγορίες:
- Οργανικά αίτια : Νευρολογικά (ημιπληγία, παραπληγία, τετραπληγία, αθέτωση)
Νοητική Υστέρηση
Επιληψία
- Ψυχοκινητικά προβλήματα (αργοπορίες και παλινδρομήσεις, ενούρηση, τικ, παρεμποδιζόμενη αριστεροχειρία, κατατονία)
- Γενική σύγχυση της ωριμότητας της κινητικότητας (καθυστέρηση της βάδισης και του λόγου, παρατονία και αδυναμία ελέγχου των μυών, μυοκλωνίες.
- αυτόματες αντανακλαστικές κινήσεις μη ελεγχόμενες
- Παιδιά που περνούν τα στάδια της παιδικής ηλικίας καθυστερημένα ή με λάθος τρόπο
- με κακή τοποθέτηση στο χώρο
- παιδιά με αστάθεια
- παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς
Γράφει: Μπαρδοπούλου Μαρή, Καθηγήτρια ειδικής φυσικής αγωγής
Πηγή: www.iatronet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου